.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رتبه پنجم راه‌ و ترابري مازندران در اعتبارات ملي

مدير كل راه و ترابري مازندران گفت: راه و ترابري مازندران در اعتبارات ملي امسال رتبه پنجم را دارد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومي راه و ترابري مازندران، موسي رحيمي در نخستين جلسه شوراي حمل و نقل مازندران كه با حضور استاندار مازندران و اعضاي شوراي حمل و نقل استان در اداره كل فرودگاه‌هاي استان برگزار شد، از شوراي حمل و نقل استان به عنوان پيكره وزارت راه و ترابري در استان ياد كرد كه با دستور وزير راه ماهي يك بار در راستاي تفاهم و تعامل بيشتر و پيشبرد اهداف حمل و نقل استان برگزار مي‌شود.
وي تصريح كرد: اقدامات و فعاليت‌هاي دستگاه‌هاي بخش حمل و نقل در استان براي توسعه اين بخش در سال گذشته بسيار موثر و مثبت بوده كه اميدواريم در سال جديد نيز با حمايت‌هاي همه جانبه مسئولان ارشد استان و وزارتخانه گام‌هاي بزرگ‌تر و ارزنده‌تري را در اين استان برداريم.
مدير كل راه و ترابري مازندران درباره اعتبارات تخصيص يافته در اين بخش خاطر نشان كرد: با پيگيري‌هاي به‌عمل آمده و نگاه ويژه مسؤلان وزارت راه و ترابري به راه‌هاي ارتباطي استان، توانستيم در اعتبارات سال جاري در رديف اعتبارات ملي در رتبه پنجم قرار بگيريم كه اين مهم مي‌تواند در توسعه و بهسازي محورهاي ارتباطي استان نقش ارزنده‌اي ايفا كند.
رئيس شوراي حمل و نقل مازندران درباره اقدامات انجام يافته مصوبات سفر رياست جمهوري به استان در بخش حمل و نقل افزود: شوراي حمل و نقل استان علاوه بر ماموريت ذاتي و سازماني، وظايف اجرايي دولت نهم در استان را از جمله وظايف جدي اعضا دانست و ابراز اطمينان كرد هر يك از دستگاه‌هاي ذي‌ربط در اجراي مصوبات تلاش همه جانبه را خواهند كرد تا توازن در زير ساخت‌ها و سطح تقاضاي جابه جايي كالا و مسافر در تحقق سرعت، سهولت و ايمني در بخش حمل و نقل را به‌وجود آورند.
استاندار مازندران نيز در اين نشست با مثبت ارزيابي كردن اقدامات دستگاه‌هاي حمل و نقل در استان بيان داشت: با توجه به اهميتي كه صنعت حمل و نقل در توسعه تمام امورهاي اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي، سياسي و جذب توريست به استان دارد، بايد به اين بخش نگاهي ويژه شود.
سيد محمد كريمي افزود: با توجه به سفرهاي استاني دولت و اختصاص بيشترين مصوبات اجرايي در بخش حمل و نقل، بايد تمام دستگاه‌هاي ذ‌ي‌ربط در تمام حوزه‌هاي زميني، ريلي، هوايي و دريايي براي اجرايي ‌شدن اين مصوبات از هيچ كوششي دريغ نكنند.
استاندار مازندران در ادامه با اشاره به الگوبرداري از توسعه اين بخش در استان‌هاي موفق خاطرنشان كرد: در اين استان توسعه حوزه حمل و نقل مي‌تواند در جذب گردشگر، توريست و اشتغال‌زايي جوانان سهم بسزايي ايفا كند، از اين رو بايد تمام دستگاه‌ها در اين بخش نسبت به پيشرفت استان تعلق خاطر داشته و در تسريع عمليات اجرايي پروژه‌هاي خود تلاش كنند.
استفاده بهينه از خط ريلي در تخليه كالا در بنادر شمالي، تعديل و هماهنگ‌سازي تعرفه حمل كالا و نرخ ترانزيت و جمع‌آوري كاميونت‌هاي فورد گاز به منظور صرفه‌جويي در مصرف سوخت و ايمني تردد و بهينه‌سازي ناوگان حمل و نقل باري از جمله مصوبه‌هاي اين نشست بود.
مسئولان استان مازندران در برنامه‌اي ديگر به ديدار نماينده ولي فقيه رفتند و از نزديك با نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه شهرستان ساري گفتگو كردند.
نماينده ولي فقيه در مازندران در اين نشست با تشكر از تمام تلاشگران عرصه خدمت به‌ويژه راهداران گفت: راه مي‌تواند به عنوان يك عامل حياتي در جامعه نقش بسيار مهمي را در ارتقا و توسعه تمام بخش‌هاي اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي ايفا كند، از اين رو در استاني چون مازندران به‌دليل تعدد روستاها، راه مي‌تواند به‌عنوان يك عنصر مثبت و ارزنده براي آباداني و توسعه اين روستاها عمل كند.
آيت الله نورالله طبرسي تصريح كرد: دولت و تمام مسئولان استاني بايد براي توسعه روستاها به‌ويژه روستاهاي محروم تلاشي مضاعف كنند و در اين ميان نقش راه وترابري براي اين مهم بسيار تاثير گذار است، پس تمام تلاشگران مجموعه راه و ترابري استان بايد براي احداث و بهسازي راه‌هاي روستايي از هيچ كوششي دريغ نكنند.
وي خواستار ارائه يك مجموعه كامل از عملكرد تمام دستگاه‌هاي اجرايي استان شد و بيان داشت: اقدامات جمهوري اسلامي در استاني چون مازندران نسبت به قبل از انقلاب بسيار چشمگير بوده و بايد تمام دستگاه‌ها اقدامات اجرايي خود را براي توسعه و آباداني اين سرزمين ولايتمدار در يك مجموعه ارائه دهند تا خدمتگزاري به اين مردم براي همگان و آيندگان آشكار و روشن شود.
نماينده ولي فقيه در ادامه با اشاره به پيروي از سخنان مقام معظم رهبري درباره اصلاح الگوي مصرف خاطرنشان كرد: استفاده از پيمانكاران با تجربه، متدين و ديندار مي‌تواند در تسريع عمليات اجرايي پروژه‌ها و مصرف بهينه از مصالح و امكانات موثر باشد.
مديركل راه وترابري استان نيز در اين ديدار با تشكر از آيت الله طبرسي براي حمايت‌ها و دلگرمي‌هاي همه جانبه نسبت به حوزه راه و ترابري گفت: راه و ترابري استان در حوزه استحفاظي خود مسئوليت حفظ و نگهداري 9 هزار و 804 كيلومتر راه اصلي، فرعي و روستايي را بر عهده داشته كه اين مهم بايد با حمايت‌ها و پشتيباني مسئولان استان همراه باشد، زيرا تنها راه توسعه زيرساخت‌هاي اين استان، توسعه راه‌هاي ارتباطي آن است.
موسي رحيمي ادامه داد: از آنجا كه چند دستگاه مختلف در استان زير مجموعه وزارت راه بوده، ولي مجموعه اداره كل راه و ترابري از اهميت بيشتري برخوردار است و آن هم به دليل سختي‌ها، گستردگي دامنه فعاليت‌ها و استفاده عموم مردم در بخش حمل و نقل زميني از اين مجموعه است.
وي اظهار داشت: با برنامه‌هاي راه و ترابري مازندران در سال جاري اقدامات گسترده‌اي براي حفظ، نگهداري و توسعه راه‌هاي استان در دست اقدام است كه اجراي ۶۰۰ پروژه راهسازي در سراسر استان مبين اين مهم است.
مدير كل راه و ترابري استان مازندران با اشاره به اقدامات گسترده اين اداره كل در زمينه ايمن سازي محورها اضافه كرد: اداره كل راه و ترابري استان مازندران با تمام امكانات موجود و بسيج نيروهاي خستگي‌ناپذير راهدار خود فعاليت‌هاي گسترده‌اي را در زمينه ايمن‌سازي محورهاي ارتباطي استان در قالب خط كشي، احداث روشنايي، نصب علايم، نصب جداكننده‌ها و احداث دوربرگردان‌ها انجام داد كه از جمله مي‌توان به احداث دور برگردان منطقه هفت تن در محور شيرگاه اشاره كرد.
وي افزود: آغاز عمليات اجرايي دوربرگردان منطقه سمسكنده، ايمن‌سازي منطقه سكو تپه ساري، لق‌گيري سنگ‌هاي معلق در محور كندوان از ديگر اقدامات اين اداره كل در زمينه ايمن‌سازي محورهاي استان است.
رحيمي با اشاره به احداث ۲۰ زير گذر در محورهاي استان تصريح كرد: با توجه به مصوبات سفر رياست جمهور، احداث ۲۰ زيرگذر در دستور كار اين اداره كل قرار گرفته كه از جمله آنان مي‌‌توان به احداث زيرگذر جامخانه، سورك و رستم كلا اشاره كرد.
وي از بهسازي و احداث راه‌هاي روستايي در استان خبر داد و گفت: دولت در سال جاري اعتبار خوبي را در زمينه بهسازي و احداث راه‌هاي روستايي اختصاص داد كه اميدواريم با پيگيري‌هاي به عمل آمده بتوانيم اعتبار خود را در اين بخش نسبت به سال گذشته به دو برابر افزايش دهيم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.124 seconds.